امروز : 01 آذر 1403
بیمارستان کارگرنژاد
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
مریم سادات جدی
مدیر خدمات پرستاری


شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری

1-برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان.

2-گردآوری اطلاعات از مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت، گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری،‌ پرونده های کارکنان، مصاحبه با کارکنان.

3-مددجویان: بر حسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارائه شده.

4-منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین ها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته ) ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات.

5-شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمانی.

6-تعیین خط‌مشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمان‌بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر.

7-برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی،‌ پژوهشی، کنترل و نظارت کنترل عفونت و … ).

8-ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر.

9-ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه‌های پرستاری.

 10-مشارکت در طرح های پژوهشی.

 11-برنامه‌ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت (کنترل عفونت).

12-انجام برنامه‌ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذی‌ربط در جهت ارتقای دانش و مهارت حرفه‌ای کارکنان پرستاری.

13-تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش‌های پرستاری براساس استانداردهای علمی.

 14-تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده‌های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب.

 15-بکارگیری نیروی انسانی براساس توانایی افراد در شیفت‌های مختلف کاری.

 16-تصمیم‌گیری در مورد مرخصی‌ها، ماموریت‌ها و … کارکنان گروه پرستاری.

 17-رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی.

 18-ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقراری ارتباط موثر، عملکرد مطلوب، حسن رفتار شغلی و …

 19-اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان (تشویق و تنبیه ) گروه پرستاری.

 20-اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها.

 20-تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذیربط با بهره‌مندی از فن‌آوری ها علمی حل مساله.

21-تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل: آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات خط‌مشی‌ ها.