مرکز آموزشی درمانی اعصاب و روان کارگرنژاد
1- مسئولیت و نظارت کامل و هماهنگی امور اداری و مالی بیمارستان
2- اتنخاب مسئول مجرب و صالح در بخشهای مختلف بیمارستان
3-هدایت بیمارستان در اجرای برنامههای مصوب بیمارستان
4-هماهنگی و نظارت بر عملکرد واحدهای تجهیزات پزشکی و تاسیسات بیمارستان، بخشهای اداری، مالی، بالینی، پزشکی و پیراپزشکی
5-شرکت در جلسات تحول اداری، آموزش،کمیتههای بیمارستانی و غیره.
6- تعیین خط مشی و نظارت بر حسن اجرای آن
7- کسب خط مشی و دستورالعمل اجرایی وبرنامه کلی از رئیس بیمارستان
8- تطبیق و هماهنگی امور بیمارستان با توجه به استانداردهای بیمارستان
9-تهیه و تنظیم گزارش از فعالیت و مشکلات واحدهای بیمارستان همراه با ارائه پیشنهاد – راهحل مناسب جهت ریاست بیمارستان
10-نظارت کلی به چگونگی مصرف اعتبارات به منظور حصول اطمینان از صحت اجرای برنامهها
11-ایجاد هماهنگی و هدایت فعالیتها و عملیات کلیه واحدهای تحت سرپرستی
12-تقسیم فعالیتها بین مسئولان واحدهای تحت سرپرستی و ارائه آموزش و راهنمایی آنان
13-ایجاد تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت افزایش انگیزه در کارکنان تحت امر و تشویق و تنبیه کارکنان
14-نظارت بر نحوه عملکرد کلیه واحدهای تحت سرپرستی
15- شرکت در جلسات مربوط به امور بیمارستانها از طرف ستاد مرکزی و معاونتهای دانشگاه
16-مدیریت شکایات بیماران و همراهان در خصوص پرسنل تحت سرپرستی و بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان
16- ارزشیابی ماهیانه و سالیانه نیروهای تحت پوشش
17-هماهنگی با معاون درمان ومترون بیمارستان در بخشهای درمانی و واحدهای مربوطه
1-برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان.
2-گردآوری اطلاعات از مرکز شامل: نمودار سازمانی مصوب، هدف، نوع فعالیت، گزارشات ماهیانه و سالیانه، گزارش حسابرسی پرستاری، پرونده های کارکنان، مصاحبه با کارکنان.
3-مددجویان: بر حسب نوع بستری، نیاز مراقبتی، خدمات ارائه شده.
4-منابع شامل نیروی انسانی ( پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران، تکنسین ها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری و سایر کادر وابسته ) ساختار فیزیکی، امکانات و تجهیزات.
5-شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمانی.
6-تعیین خطمشی و اتخاذ روش های مناسب و تعیین جدول زمانبندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر.
7-برنامه ریزی جهت تشکیل و شرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی، پژوهشی، کنترل و نظارت کنترل عفونت و … ).
8-ارائه راهکار بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر.
9-ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروههای پرستاری.
10-مشارکت در طرح های پژوهشی.
11-برنامهریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت (کنترل عفونت).
12-انجام برنامهریزی و همکاری با سایر واحدهای ذیربط در جهت ارتقای دانش و مهارت حرفهای کارکنان پرستاری.
13-تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخشهای پرستاری براساس استانداردهای علمی.
14-تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در ردههای مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب.
15-بکارگیری نیروی انسانی براساس توانایی افراد در شیفتهای مختلف کاری.
16-تصمیمگیری در مورد مرخصیها، ماموریتها و … کارکنان گروه پرستاری.
17-رهبری و هدایت واحدهای ذیربط در جهت تحقق اهداف سازمانی.
18-ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقراری ارتباط موثر، عملکرد مطلوب، حسن رفتار شغلی و …
19-اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان (تشویق و تنبیه ) گروه پرستاری.
20-اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها.
20-تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذیربط با بهرهمندی از فنآوری ها علمی حل مساله.
21-تامین نیازهای آموزشی کارکنان شامل: آشناسازی پرسنل جدیدالورود با مقررات خطمشی ها.
1-محاسبه حقوق و دستمزد ماهیانه کارکنان بر اساس گواهی تائید شده
2-رسیدگی و کنترل کلیه اسناد هرینه کارپردازی و قراردادها مطابق باقوانین و مقررات آیین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاهها
3-ثبت , تطبیق و کنترل اسنادهزینه با برنامه های مصوب و تخصیص ابلاغی
4-تهیه گزارشات فصلی , گزارشات عملکردی درآمد و هزینه و گزارشات مقایسه ای بودجه و عملکرد
5-محاسبه هزینه های بیمار درطول دوران بستری و صدور صورتحساب پس ازاعلام ترخیص بیمار و صدور برگه ترخیص
6- تهیه و تنظیم صورتحسابهای موسسات طرف قرارداد و ارسال صورتحسابها ماهیانه
7-پیگیری وصول مبلغ صورتحسابهای ارسالی بستری و سرپایی موسسات طرف قرارداد
8-بایگانی کلیه اسناد هزینه و درآمد
9-انبارگردانی سالیانه و کنترل گزارشات انبار با دفاتر مالی
10-محاسبات مربوط به کارکرد پزشکان و کسورات اعلام شده توسط شرکتهای بیمه ای
11-تهیه صورتهای مالی سالیانه
12-ثبت کلیه رویدادهای مالی در نرم افزار تعهدی , پویا سامانه , سامانه بیماران روان , سامانه وزارت دارایی و تامین اجتماعی
تنظیم و ویرایش برنامه عملیاتی کلیه واحدهای درمانی –پاراکلینیکی - پشتیبانی و مدیریت و رهبری
تنظیم و ویرایش خط مشی بالینی و غیر بالینی بیمارستان
مدون نمودن کتابچه خط مشی های بیمارستان
تنظیم و ویرایش شاخص عملکردی کلیه بخشهای بالینی –پاراکلینیکی و پشتیبانی و بهبود کیفیت
تهیه شاخص های ایمنی بیمار
تنظیم و ویرایش برنامه مدیریت خطر بیمارستان
تدوین برنامه مدیریت بحران بیمارستان بر اساس برنامه ملی پاسخ نظام سلامت در بلایا و فوریت ها
پیگیری در اجرای برنامه های مدون بازدید های ایمنی و مدیریت و بهبود بیمارستان
بازنگری و ویرایش فرآیند اصلی کلیه واحدهای درمانی –پاراکلینیکی و پشتیبانی
پیگیری برگزاری مستمر کمیته های مصوب بیمارستان و بازدید های ایمنی و مدیریت و رهبری
پیگیری در خصوص برگزاری جلسات بازنگری سالیانه برنامه استراتژیک و روش های اجرایی
پیگیری و اصلاح موارد عدم انطباق روش های اجرایی
1- تهیه مدارک مستند از جریان بیماری و درمان از طریق پذیرش بیمار،تشکیل پرونده و بررسی کمی پرونده از نظر امضاء و ثبت محورهای بالینی،بعد از ترخیص بیمار
2- تفکیک کمی و sortپرونده های وارده به مدارک پزشکی، کدگذاری،ثبت ایندکس بیمار، ایندکس بیماری،ایندکس پزشکان و ثبت کامپیوتری پرونده های بیماران
3- ارائه آمارهای مختلف بیمارستانی به صورت ماهیانه به معاونت درمان
4- شرکت در برنامه ریزی و اطمینان از ادامه مراقبت از بیمار از طریق همکاری با واحد مددکاری و مشاوره بیمارستان
5- همکاری در پروژههای تحقیقاتی،آموزشی و پژوهشی
6- تشکیل کمیته مدارک پزشکی، تهیه صورت جلسات و ارائه ماهیانه یک نسخه از صورت جلسات به معاونت درمان
7- تشکیل کمیسیونهای پزشکی از طریق هماهنگی بین پزشکان و سایر مراجع قانونی و یا قضایی
8- حفظ حقوق بیمار در محرمانه ماندن اسرار وی با استفاده از کدگذاری و درخواست مدارک شناسایی یا نامة قانونی در هنگام پاسخ به نامه یا ارباب رجوع
9- کمک و پشتیبانی قانونی از بیمار، بیمارستان و کارکنان مسؤل از طریق پاسخگویی به نامه های قانونی یا قضایی،ادارات و سازمانهای مختلف از جمله بیمه ها، بنیاد جانبازان و ایثارگران، بهزیستی، پزشکی قانونی، نیروی انتظامی و...
10- تهیه اطلاعات برای استفاده در هزینه های درمانی 11- بایگانی پرونده های بیماران
راند منظم وروزانه بخشها ومطالعه پرونده بالینی بیماران ومصاحبه مختصرباپزشک وپرستار وهمراه بیماروارزیابی ازحیث گروههای پرخطر- مسائل قانونی- وضعیت اقتصادی وشبکه حمایتی
تماس باخانواده بیمارانی که تحت پوشش بیمه نمیباشند وراهنمایی جهت تشکیل بیمه سلامت
انجام اقدامات لازم درخصوص بیمه نمودن بیماران دارای مدارک هویتی وبدون بیمه – درصورت نداشتن همراه موثر
پیگیری جهت کشف هویت بیماران مجهول الهویه وارتباط بابهزیستی و بیمه سلامت درمورد دریافت کدملی وبیمه نمودن موقت بیمار
راند منظم وروزانه بخشها ومطالعه پرونده بالینی بیماران ومصاحبه مختصرباپزشک وپرستار وهمراه بیماروارزیابی ازحیث گروههای پرخطر- مسائل قانونی- وضعیت اقتصادی وشبکه حمایتی
حضور بربالین بیمار ومعرفی خود وارزیابی کوتاه مدت وضعیت روانی واجنماعی بیمار
شناسایی بیماران نیازمند دریافت خدمات حمایتی وقرار دادن بیمار در فرایند برنامه ریزی ومداخله
1-نظارت بر بهداشت دست ها و سلامت آب آشامیدنی بیمارستان:
( نمونه گیری ماهیانه میکروبی، انجام تست کلر باقیمانده، نمونه گیری شیمیایی، نظارت بر لایروبی وگند زدایی مخازن آب)
۲-نظارت بر ایمنی و بهداشت مواد غذایی بیمارستان:
( پیگیری انجام آزمایشات مختلف پرسنل شاغل در آشپزخانه، پیگیری گذراندن دوره بهداشت عمومی و کسب گواهینامه مربوطه توسط پرسنل آشپزخانه، بازدید روتین از آشپزخانه و بررسی وضعیت بهداشتی آنجا، نظارت بر رعایت بهداشت فردی و..)
۳-نظارت بر حسن اجرای قانون مدیریت پسماندها:
(پایش عملیات تفکیک زباله در بخش ها ، نظارت بر جمع آوری و تخلیه به موقع زباله در بخش ها، تنظیم تفاهم نامه و نظارت بر بی خطر سازی پسماندهای پزشکی ، نظارت بر نظافت و گندزدایی محل نگهداری موقت زباله، آموزش بهداشت و ایمنی به افراد و پرسنلی که در این راستا فعالیت می نمایند و....)
۴-نظارت بر گندزدایی سطوح وتجهیزات:
(توزیع محلول ضدعفونی کننده سطوح ، این مواد توسط کارشناس بهداشت محیط بیمارستان از شرکت های معتبر خریداری و توسط ایشان بر حسب نیاز توزیع میشود)
(توزیع محلول ضدعفونی کننده دست در بخش ها و آموزش استفاده صحیح از آن به کلیه پرسنل، آموزش شستشو و ضدعفونی اصولی دست ها وکاربری صحیح دستکش به نیروهای خدماتی و جدیدالورود)
5-نظارت بر مبارزه با ناقلین:
(گزارش مشکلات و ارایه پیشنهادات در راستای بهسازی محیط بیمارستان به منظور مبارزه با ناقلین به مقامات بالاتر، تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و مدیریت محیط بعنوان پایدارترین روش مبارزه با ناقلین )
6-نظارت بر سمپاشی وکاربرد سموم در بیمارستان :
(نظارت بر عقد قرارداد با شرکت های مجاز سمپاشی و پایش عملکرد انها، نظارت بردفع صحیح و اصولی فاضلاب بیمارستان)
7-نظارت بربهداشت محیط بیمارستان:
(بازدید روتین از بخش ها، بازدید از محوطه و سایر قسمت های بیمارستان و گزارش نواقص بهداشتی به مسئولین، گزارش کم کاری یا سهل انگاری پرسنل خدماتی به مسئولین، ارائه پیشنهاد و راهکارهای مناسب به منظور بهبود وضعیت بهداشتی بیمارستان به مسئولین)
8-مشارکت در طرح ارتقاء حاکمیت بالینی :
(طراحی و تکمیل چک لیست بازدید بهداشت محیطی از بخش ها در راستای اجرای این طرح مذکور
ارایه راهکار و پیشنهاد به صورت مکتوب جهت تعالی خدمات بالینی)
9- عضویت در کمیته های داخلی بیمارستان:
عضویت در کمیته های: بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و تغذیه
10-توجیه وآموزش کلیه نیروهای خدمات جدیدالورود
11-برگزاری جلسات آموزشی برای خدمات و کمک پرستار
انعکاس اخبار و رویدادهای مهم بهداشتی و درمانی بیمارستان به روابط عمومی دانشگاه جهت انعکاس در رسانه های جمعی و اطلاع رسانی به مسئولان.
ارسال جوابیه، اصلاحیه ، تکذیبیه به روابط عمومی دانشگاه جهت پاسخگویی به رسانه های جمعی.
مشارکت و همکاری با سایر واحدها در برگزاری مراسم و مناسبتهای(ملی ، مذهبی ) در حوزه فعالیت.
تهیه عکس و فیلم از فعالیتهای انجام شده در بخش های مختلف بیمارستان.
برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر انجام بازدیدهای مقامات و مسئولان از بیمارستان.
اطلاع رسانی مناسب و به موقع در خصوص برنامه ها و مراسم فرهنگی ، مذهبی و سیاسی با نصب پرده و تراکت و ...
شمارهگذاری و ثبت و مهر کردن کتب و مجلات جدید و تنظیم آن در قفسهها مطابق سیستم جاری در کتابخانه
تحویل دادن کتب به مراجعین و تحویل گرفتن آن و ثبت در دفاتر مربوطه و تهیه فهرست کتب امانتی که مسترد نگردیده است.
طبقه بندی کتب و مجلات و کاتالوگ نویسی و تهیه فهرست کتب و مجلات موجود در کتابخانه
انجام امور حرفهای کتابداری در مورد کتب خاص که بر اساس زبان یا موضوع طبقهبندی شده است.
تعیین و تهیه فهرست و بسط و تعمیم و تجدید نظر در آنها بر حسب احتیاجات خاص و کنترل نهایی کتابهای فهرست شده و طبقهبندی شده.
انتخاب کتب جدید که باید برای کتابخانه تهیه شود و انجام فعالیتهای مربوط به سفارش و دریافت کتاب
پیشنهاد تأمین اعتبارات لازم جهت تکمیل و توسعه کتابخانه
مطالعه و بررسی احتیاجات مراجعه کنندگان و کتابخانه از نظر مواد خواندنی
اخذ تماس با کتابخانهها و مجامع علمی و فرهنگی سایر واحدهای دانشگاهی به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز
ایجاد هماهنگی در روش کتابداری در واحد و فعالیت در جهت تکمیل یا تصحیح روشهای موجود
تنظیم برنامه زمانبندی جهت استفاده مراجعین از اینترنت
تهیه کارت عضویت جهت مراجعین
ثبت و اندیکس کلیه مکاتبات وارده و صادره و ارجاع آنها به واحدهای ذیربط
بایگانی کلیه سوابق مکاتبات وارده و صادره به تفکیک آنها
تشکیل و بایگانی پرونده پرسنلی، پرونده آموزشی و پرونده طرح تبیین مسیر ارتقا شغلی کارکنان
بررسی پرونده پرسنلی و آموزشی کارکنان از لحاظ استحقاق گروه و مزایای کارگزینی
تهیه و ارسال کلیه گواهی های مالی،انجام کار، اضافه کار، طرح مشارکت، آمار پرسنلی، حق لباس، آنکالی و . . .
صدور کلیه احکام کارگزینی اعم از رسمی و پیمانی از طریق نرم افزار جامع پرسنلی
انجام کلیه امور مربوط به طرح ارزشیابی کارکنان بیمارستان تا حصول نتیجه
اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و ارزیابی فرمهای نظر سنجی و ارائه گزارش مربوط
محاسبه کلیه سوابق مرخص های روزانه، پاس و مأموریت ساعتی، مرخصی های استعلاجی و جهت کلیه کارکنان
بازنگری و بازبینی در برنامه جامع پرسنلی و رفع مشکلات و نواقص احتمالی بصورت ماهیانه
تشکیل کمیته فرعی طرح طبقه بندی مشاغل بمنظور بررسی سوابق ارتقا گروه
شرکت در کمیته های مختلف بیمارستان و همچنین حضور در شورای اداری بیمارستان بمنظور بررسی و بهبود روشهای انجام کار
تایپ کلیه مکاتبات بیمارستان
طراحی و تایپ کلیه فرمهای اداری
برنامه ریزی و انجام کلیه اقدامات برنامه حضور و غیاب کارکنان
ارائه گزارش تایمکس به مقامات ذیربط
انجام کلیه اقدامات رفاهی کارکنان در زمینه های بیمه تکمیلی درمان، دانش آموزان ممتاز، قرعه کشی سهمیه های تخصیصی به واحد جهت وام و سفرهای سیاحتی و زیارتی
سرپرستی و نظارت بر کارگروه های تعمیرات تجهیزات پزشکی
رسیدگی به امور مربوط به تجهیزات پزشکی و تهیه برنامه های تعمیراتی و راه اندازی دستگاهها
جمع اوری اطلاعات لازم در زمینه نگهداری .تعمیرات و تهیه لوازم ماشین آلات و دستگاههای پزشکی
نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی بر اساس استاندارد های تعیین شده
پیگیری جهت انجام پروژه ها و رفع مشکلات مربوط به تجهیزات پزشکی
انجام تحقیقات نظری و عملی پیرامون بهبود کیفیت تولید و نگهداری و و تعمیر لوازم و ماشین آلات پزشکی
نظارت بر تهیه قطعات یدکی و نصب آنها
تهیه دستور العمل وآموزش به کارکنان واحدها در خصوص نحوه کار با دستگاهها
نظارت بر نحوه انجام کالیبراسیون دستگاهها
نظارت در تهیه پیش نویس استانداردها
نظارت در بررسی پیشنهادهای ارجاع شده مربوط به استانداردهای وسایل و لوازم دستگاههای پزشکی
خواندن نقشههای برقی و پیاده کردن و اجرای نقشهها
تعمیر شبکههای برق فشار قوی و ضعیف، کلیدهای برقی، ترانسفورماتورها، کلیدهای بزرگ مخصوص شارژ و کلید ونتیلاتورهای هوا
تعمیر کلید و لوازم برقی ماشینهای رادیولوژی، حرارت مرکزی، آسانسور، جرثقیل، کمپرسورها و دستگاههای خودکار و کلیدهای فرمان
نصب تأسیسات کامل برق فشار قوی و ضعیف و تابلوهای اتوماتیک
تنظیم و سوارکردن تابلوهای توزیع برق
تعمیر الکتروموتورها و آرمیچرها و ژنراتورهای برقی
تعویض سیمپیچ آرمیچرهای مختلف بوبینها و انجام سیمپیچی الکتروموتورها و ژنراتورها
پیادهکردن طرح روشنایی یک ساختمان
تعمیرات جاری و تعویض قطعات اصلی مربوط به دستگاههای برقی
تعمیر دستگاههای مولد برق و آزمایش تابلوهای برق
نگاهداری و تعمیر باطریها
انجام تعمیرات جاری و اساسی موتورهای برق، کلیه ادوات برقی و تابلوهای توزیع نیرو
آموزش و راهنمایی تکنیسینهای برق در چگونگی نصب و آزمایش و نگهداری از تأسیسات و تجهیزات الکترونیکی
کمک در تعمیر تأسیسات تهویه حرارت مرکزی
کمک در بهره برداری از دستگاههای تهویه و تعمیر جزئی وسایل تهویه و شوفاژ
بهره برداری و نگهداری سیستمهای مختلف تأسیساتی و آبرسانی
بهره برداری از تأسیسات حرارتی و تهویه مطبوع بیمارستانها
تعمیر پمپ دستگاهها و تعویض لوله دیگهای بخار، تعمیر رادیوتورها
انجام امور عایقبندی و لولهکشی و کانالسازی
نصب موتورهای آب و برق و مخازن در طول خط و محاسبه ظرفیت و بازده آنها
گازرسانی به شبکه و خروج آن بر حسب احتیاج
تهیه آب گرم مورد نیاز قسمتها
سرپرستی و انجام تعمیرات فصلی و تهیه قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز سالانه
نگاهداری وسایل تأسیساتی تهویه و تبرید ابنیه در طول خط
انجام امور فنی و مهندسی مربوط به نگهداری از ساختمانها وتأسیسات ناحیه صنعتی از قبیل آب، برق، فاضلاب، آسانسور، جرثقیل،تهویه و شوفاژ
نظارت بر کارگاههای تعمیراتی یا نوسازی تأسیساتی
تهیه قطعات یدکی و نصب و انتقال موتورها
نظارت بر توزیع غذای بیماران
تهیه برنامه غذایی متناسب با رژیم غذایی بیماران به صورت هفتگی و ماهانه
نظارت بر بهداشت و کمیت و کیفیت غذای تهیه شده توسط پیمانکار
نظارت بر بهداشت کار و بهداشت فردی پرسنل توزیع کننده غذا
آموزش پرسنل آشپزخانه در زمینه بهداشت و ..
تایید و گزارش آمار روزانه غذای بیماران و پرسنل
تعامل با کارشناسان تغذیه سایر بیمارستانها در رابطه با مسائل بخش خدمات غذایی بیمارستان
هماهنگی و تشکیل و پیگیری جلسات کمیته تغذیه با مدیربیمارستان و ... در رابطه با امور تغذیه بیمارستان
در بخش تغذیه و رژیم درمانی شامل :
مشاوره تغذیه مراجعین به کلینیک تغذیه بیمارستان
تعیین میزان انرژی مورد نیاز هر بیمار متناسب با شرایط او و تنظیم برنامه غذایی برای ایشان با توجه به نیاز او همراه با ارائه آموزشهای تغذیه ای لازم
شرکت در کلاسهای آموزشی مرتبط با کار
برگزاری کلاسهای گروهی آموزش تغذیه جهت پرسنل و بیماران
پیشگیری از وقوع تخلفها
جلوگیری از بروز انواع فساد در سیستم اداری
پیش بینی و پیشگیری از تحرکات ضد امنیتی
تدوین دستورالعملهای حفاظتی
حفاظت از اخبار، اسناد و مدارک طبقه بندی شده
ارائه مشاوره امنیتی به سطوح مدیریتی
طبقهبندی و کنترل تاسیسات و اماکن دستگاه
شناسایی عوامل و عناصر ایجاد کننده نارضایتی
حفظ سلامت مدیریت به معنای یک جایگاه حاکمیتی در خدمت سیستم
تعیین صلاحیت پرسنل در پستهای مدیریتی طبق دستورالعملهای مربوطه.
تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و طرح مسائل و مشکلات در جلسات کمیته
پیگیری موارد مطرح شده در کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار
تهیه و تدوین خط مشی های بهداشت حرفه ای بیمارستان
تهیه و تدوین برنامه عملیاتی با همکاری اعضا و اجرای آن مطابق جدول زمانبندی
ارزیابی ریسک در واحد های مختلف بیمارستان
شناسایي شغلهاي موجود در بیمارستان و تعداد پرسنل هر شغل بر اساس تماس با عوامل زيان آور محيط كار
بازدید از بخش ها ، تهیه گزارش و اعلام كليه ايرادات و نواقص حفاظتی و بهداشتی وارائه پيشنهادات لازم جهت رفع آنها وانجام پیگیری های مربوطه
شناسایی عوامل زیان آور محیط کار، پیگیری در خصوص اندازه گیری آنها و ارائه اقدامات کنترلی
الف) مخاطرات فیزیکی
ب)مخاطرات شیمیایی
پ) مخاطرات بیولوژیکی
ج)مخاطرات ارگونوميك، رواني – اجتماعي و فاكتورهاي سازماني
نظارت بر نحوه اندازه گیری عوامل زیان آور بر اساس اهداف از پیش تعیین شده با توجه به اصول و شرایط اندازه گیری
تهیه MSDS مواد شیمیایی مورد استفاده در بخش های مختلف و آموزش آنها به پرسنل در معرض
برچسب گذاری مواد شیمیایی و نظارت بر طبقه بندی مناسب محلولهای شیمیایی
نظارت بر تهيه و استفاده صحيح از وسايل حفاظت فردی متناسب با هر بخش بیمارستان و همچنين نصب پوسترهای آموزشی بهداشتی و حفاظتی در محيط كار
تهيه پيش نويس دستور العمل جهت انجام معاينات پرسنل ( قبل از استخدام و دوره ای )برای شغل هاي موجود و تهيه جدول آزمايشات اختصاصی به تفکیک نوع شغل
نظارت برانجام معاینات پزشکی قبل از استخدام ودوره ای بر اساس دستورالعمل و تشکیل پرونده بهداشتی پرسنل
اعلام موارد مشكوک بيماريهای حرفه ای به طريق مدير بيمارستان و مراکزمربوطه
تهیه دستورالعمل های ایمنی تجهیزات ، ساختمان، تجهیزات حمل و نقل و ...
ثبت آمار حوادث در بخش های مختلف بیمارستان ، پیگیری و ارائه راه حل جهت پیشگیری از موارد مشابه
همکاری مستمر در سیستم مدیریت کیفیت، حاکمیت بالینی، اعتبار بخشی وسایر امور مربوطه
تهیه و تدوین نیاز های آموزشی کارکنان در زمینه بهداشت حرفه ای
الف)آموزش عوامل زیان آور محیط کار و بیماریهای شغلی به تفکیک بخش های بیمارستان
پ) آموزش نحوه صحیح حمل بار
ج) آموزش موارد کاربرد و راهنمای عملی استفاده از وسایل حفاظتی (گان، ماسک، محافظ چشم، دستکش، کفش و روپوش(
به روز رسانی اطلاعات و آگاهی کارکنان واحد بهداشت حرفه ای و ارتقاع سطح آگاهی کارکنان این واحد از طریق شرکت در دوره های آموزشی
شرکت در کلیه جلسات آموزشی و بازآموزی، همایش ها و جلسات کمیته های تخصصی
مستندسازی اقدامات و پیگیری های بهداشتی انجام شده در بیمارستان
۰۳۱۵۵۵۸۹۲۱۱-۱۴